SLI

SLI

قیام امام حسین(ع) ازدیدگاه اهل سنت

    چندی قبل در یکی از نشریات هرمزگان به این موضوع بر خوردم که نظرم رو جلب کرد.شاید واسه خیلیها جالب باشه و بخوان بدونن که اهل سنت چه دیدگاهی نسبت به قیام امام حسین(ع) دارن.شاید برای خیلی از شیعیان این سوال مطرح باشه که چرا سنیها برای امام حسین عزاداری نمیکنند؟  خوب من نمیخوام مسایل مربوط به اختلاف عقاید این دو فرقه رو بیان کنم فقط به این سوال پاسخ میدهم.
اصولا در مذهب اهل سنت چیزی به نام سالگرد تولد و وفات معنی ندارد حتی در مذهب اهل سنت برای بزرگان خودشون مانند حضرت ابوبکر و حضرت عمر وغیره نیز نه سالگرد تولد میگیرند ونه وفات و شهادت................

واما  امام حسین (ع) وقیامش از دیدگاه اهل سنت:
امام حسین نوه ی نبی اکرم (ص) میباشد که پدر بزرگوارش خلیفه ی راشده-اسدالله الغالب- حضرت سید نا علی ابن ابی طالب (رض)است؛ که هم پسر عموی پیامبر بزرگوار بوده وهم در دامن آن بزرگوار پرورش یافته است...... و مادر پاکیزه اش حضرت سیده نساء العالمین فاطمه زهرا دختر گرانقدر پیامبر اسلام میباشد.
روایات زیادی در کتب اهل سنت از پیامبر در مورد امام حسن(ع) و امام حسین(ع) نقل شده است از جمله اینکه آنحضرت(ص) فرموده: هر دو(حسن و حسین) سردار جوان بهشت خواهند بود.
در اهل سنت محبت و عشق به این خاندان را امری ضروری میدانند و در خطبه جمعه به نام علی(ع) وفرزندانش حسن وحسین سلام و درود میفرستند.

و حالا قیام امام حسین(ع):
متفکران و نویسندگان سنی واقعه شهادت امام حسین راواقعه ای دردناک و قابل تامل در تاریخ اسلام میدانند و بعضیها هم آن را لکه ننگینی در تاریخ اسلام تلقی میکنند.
امام حسین در ورع و تقوی و شجاعت بی نظیر بود.پس از مرگ معاویه مردم کوفه او را دعوت کردند که به کوفه برود تا با او بیعت کنند.حضرت حسین با جمعی از یاران و خانواده ی خود به سوی عراق حرکت کرد تا به تشکیل یک حکومت اسلامی بر علیه یزید که فسق و فجور او برایش واضح شده بود موفق شود.اما مردم کوفه به او خیانت کردند.وبر علیه آن حضرت لشکر ابن زیاد به فرمان یزید برای جلوگیری از آن حضرت فرستاده شد تا مانع از حرکت وی شوند.وبالاخره همان افرادی که اصرار و مبالغه آنها سبب حرکت حضرت حسین به طرف کوفه شده بود شخصا به مقابله ومبارزه با آنهاپرداختند ودین را به دنیا فروختند وخساره ی دنیا و آخرت را خریدند.
وبالاخره آن حضرت در چندین معرکه با هفتاد ودو تن از اصحاب و یارانش ودر روز شنبه دهم محرم  سال ۶۱ هجری در سرزمین کربلا جام شهادت نوشیده و روح مبارکش بملا اعلی وجوار حق پرواز نمود.... انا لله وانا الیه راجعون.
مرقد مطهر آنحضرت در کربلا زیارتگاه مسلمین جهان است. میگویند سر مبارکش در یکی از مساجد قاهره که به نام آنحضرت منسوب است مد فون میباشد.....(والله اعلم).